|

קרע קטן בגידי השרוול המסובב – Rotator Cuff Tear

כללי

קרע קטן בגידי השרוול המסובב Rotator cuff tear. השרוול המסובב הוא מבנה המורכב מ 4 שרירים הנחשבים מייצבים דינמיים של הכתף, ושרירים המפעילים את הכתף. קרע בגידי השרוול המסובב יפגע בתנועת הכתף ועשוי להביא לשחיקת הסחוס המפרקי עם השנים. 

גורמים

עם השנים, עקב חוסר איזון שרירי, דלקת כרונית ומיקרו טראומה לגידים, ביחד עם אספקת דם לקויה, נוצרים קרעים בגידים העשויים להחמיר לכדי קרע מלא (ראה גם קרע גדול בגידי השרוול המסובב). גורמים נוספים הם טראומה לכתף הגורמת לקרע של הגידים. או פעילות ספורטיבית עצימה – שגורמת לקרעים בגידים בשילוב מנגנונים. גם גיל מבוגר הוא גורם לקרע בגידים. קרע מלא של הגידים עשוי להחמיר לכדי קרע של יותר מגיד אחד, לקרע עם קיצור משמעותי של הגיד, ובמקרים קשים להופעת שינויים ניווניים בשריר (אטרופיה שומנית). במקרים חמורים אין יכולת לתקן את הקרע.  

תסמינים

ישנם כאבים בחלק העליון ועל שריר הדלטואיד. לעיתים הכאבים יהיו דווקא על הזרוע. יהיו תנועות שלא ניתן יהיה לבצע עקב הקרע בגיד. הכאב יוגדר ככאב בפעילות אך גם מעיר משינה. במקרים קשים יהיה קושי ניכר בהפעלת הכתף בצורה אקטיבית והמטופל יפעיל את הכתף בעזרת היד השניה בצורה פסיבית.  

אבחון

האבחון נעשה בבדיקה פיזיקלית.  ניתן להדגים קרעים בשרוול המסובב על ידי בדיקת US או MRI. 

טיפול

הטיפול בקרע קטן בגידי השרוול המסובב Rotator cuff tear יתחיל בטיפול שמרני. בקרעים חלקיים טיפול שמרני ונוגדי דלקת עשויים לפתור את הבעיה התפקודית. עם זאת יש לעקוב אחר המצב התפקודי של הכתף. זאת כיוון שבעת קרעים מלאים שלא מגיבים לטיפול שמרני, קרעים גדולים וקרעים טראומתיים יש לפנות לניתוח ארטרוסקופי לתפירת הגידים. ראה קישור לניתוח תפירת הגידים בכתף. שיקום מניתוח זה אורך 4-6 חודשים ומבוסס על פיזיותרפיה קבועה ואינטנסיבית. 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *