דלקת של הרצועה האיליו טיביאלית

דלקת הרצועה האיליו טיביאלית בברך

כללי ותפקיד

כאב בצד החיצוני של הברך. הכאב נובע מחיכוך של הרצועה האיליו טיביאלית (נקראת גם פסיה לאטה) כנגד הצד החיצוני של הברך. הרצועה האיליו טיביאלית מייצבת את הברך מצידה החיצוני. כתלות במנח הברך היא מסייעת גם לכיפוף וגם ליישור של הברך. דלקת של הרצועה האיליו טיביאלית בברך היא פציעה המאפיינת רצים בעיקר. עשויה להופיע גם אצל ספורטאים רוכבי אופניים, כדורגלנים ועוד.

גורמים

הגורם לרוב הוא מאמץ עצים ללא התרגלות או הכנה מספקת. ציר ברך הנוטה לוארוס (רגלי O) הוא גורם סיכון. כך גם חולשה יחסית של השרירים מייצבי האגן. 

תסמינים

בתחילת התהליך של הדלקת ברצועה האיליו טיביאלית בברך, מופעים כאבים בצד החיצוני של הברך. הכאבים יופיעו לאחר מספר קילומטרים של ריצה. עם החמרת הדלקת יופיעו הכאבים מוקדם יותר.

אבחון

האבחון הנו קליני לרוב. במקרים קשים יבוצע US או MRI להדגמת התהליך הדלקתי. צילום ברכיים חשוב להערכת ציר הברך ושלילת גורמי כאב אחרים. 

טיפול

עקב השחיקה המוגברת, הטיפול בדלקת של הרצועה האיליו טיביאלית בברך הוא מנוחה. בנוסף להפחתת המאמץ, נשקול שימוש במדרסים והערכת הנעליים. טיפולי פיזיותרפיה כולל חיזוק השרירים מייצבי האגן מומלצים אף הם. מענה נוסף הוא עיסוי מקומי ונוגדי דלקת. מקרים קשים יותר יטופלו בהזרקה של סטרואידים. עוד אופציות להזרקה הן PRP או אורתוקין. במקרים נדירים יש צורך בהתערבות ניתוחית. 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *